Horaris 2023-24

En els següents enllaços podeu descarregar en format PDF els horaris de classes dels diferents grups.

- Horaris 1r APGI, grup A
- Horaris 1r APGI, grup B
- Horaris 2n APGI

- Horaris SERIGRAFIA

- Horaris 1r d'Il·lustració
- Horaris 2n d'Il·lustració

ATENCIÓ!!! Per al curs 2024-25, l'horari del CFGS d'Il·lustració passarà a torn de matí, de 8 a 14h.

Mesures de seguretat i higiene contra el COVID-19

Atenent a les instruccions del Departament d’Ensenyament per a l’Organització del centres educatius per al curs 2021-22 en el marc de la pandèmia per COVID-19, l’Escola d’Art de Manresa ha elaborat un pla per a l’obertura del centre el setembre de 2021 que contempla tots els aspectes relatius a l’organització del curs i defineix totes les normes de seguretat i higiene que seran d’obligat compliment.

Aquestes mesures pretenen garantir, d’una banda, la qualitat en l’ensenyament, i d’altra banda, la seguretat de tots els membres de la comunitat educativa, i es resumeixen en els següents eixos:

  • Acció educativa de qualitat i equitat
  • Màxima presencialitat de tot l’alumnat segons permetin les circumstàncies
  • Estabilitat dels grups d’alumnes
  • Organització de les activitats de cada grup en un únic espai referent
  • Mínim contacte entre grups
  • Contacte amb el mínim nombre de docents possible
  • Flexibilitat de la programació en previsió d’un possible nou confinament

Per tal d’assolir aquests objectius, s’han definit un seguit de mesures concretes:

  1. Tots els grups seran d’un màxim de 15 alumnes, sense desdoblaments ni subgrups ni creuaments. Al CFGM d’APGI hi haurà dos grups per cada curs, mentre que al CFGM de Serigrafia i al CFGS d’Il·lustració hi haurà una sola línia a cada curs.

  2. Cada grup tindrà un màxim de 6 professors/es diferents per cada quadrimestre, i cada professor/a impartirà classe amb un màxim de 4 grups diferents durant el mateix període.

  3. Cada grup disposarà d’un espai estable on disposaran de tot l’equipament necessari per a les seves activitats. Això inclou equips informàtics, connexió a internet, espai per ordinadors portàtils, taules de treball i taules de llum, piques amb sabó i paper eixugamans, pantalla i projector, i taquilles individuals. Cada espai només serà utilitzat per un sol grup en cada torn (matí o tarda).

  4. Es garantirà la neteja de les aules segons la normativa vigent.

  5. Es vetllarà per garantir la ventilació de les instal·lacions interiors com a mínim abans de l’entrada i la sortida dels alumnes, i 3 vegades més durant el dia durant, almenys, 10 minuts cada vegada. Si és possible, es deixaran les finestres obertes durant les classes.

  6. S’habilitaran dos accessos al centre separats i s’establiran dues franges horàries diferents per les entrades i sortides, per tant cap grup no coincidirà amb cap altre en arribar o en marxar del centre. És imprescindible, doncs, una estricta puntualitat i el compromís de l’alumnat en el compliment dels horaris d’accés.

  7. Per als descansos també s’esglaonaran els horaris, de manera que tant si surten a l’exterior del centre com si es queden al pati, els grups no coincidiran mai entre ells.

  8. Es restringirà al màxim l’ús d’estris i objectes compartits. En la mesura del possible es procurarà que cada alumne porti el seu propi material de treball, i tots aquells elements que imprescindiblement hagin de ser d’ús comú hauran de ser netejats convenientment pel propi alumnat abans i després de cada ús.

  9. L’alumnat i el personal del centre educatiu han de portar la mascareta en tot moment, a banda de procurar mantenir els 1,5 metres de distància entre persones.

  10. Serà obligatòria la higiene de mans com a mínim abans de començar i després d’acabar cada classe.

A més de totes aquestes mesures, el centre disposa d’un protocol d’actuació que s’activarà en cas de detectar qualsevol sospita de contagi de COVID-19. A l’inici de curs també es demanarà a tot l’alumnat una declaració responsable declarant haver el compromís d’avisar el centre en cas de detectar qualsevol possible indici de contagi.

Així mateix, en cas d’un nou confinament total o parcial, la programació del curs contempla i preveu els diferents escenaris possibles, i en aquest cas es fonamentarà en el seguiment de l’activitat docent en modalitat on line.

Totes les mesures proposades seran vigents al llarg del curs escolar i en coherència amb la realitat de l’entorn, definint un marc que sigui fàcilment adaptable si canvia el context epidemiològic.

Si desitgeu tenir informació més detallada, podeu consultar el pla d’obertura complet clicant aquí.

Avaluacions i lliurament de notes

El curs a l’Escola d’art s’organitza per quadrimestres (consulteu l'apartat "Calendari escolar"). El mes de juny es reserva per al període de recuperacions.

Al final de cada quadrimestre es reuneix la junta d’avaluació i es posen les notes dels mòduls i unitats formatives cursats durant el període, generant el corresponent informe d’avaluació. Per tant, al llarg del curs els alumnes rebran 3 butlletins de notes, un de cada quadrimestre i un més amb les notes finals després de les recuperacions. L’alumnat que presenti el seu projecte final al juny rebrà encara un informe més amb la mitjana final de tot el cicle, un cop avaluat el projecte.

El full de notes és l’històric de qualificacions de l’alumne, això vol dir que inclou sempre totes les notes obtingudes i s’hi van afegint les noves. S’hi mostren tots els mòduls i les unitats formatives que els componen, i les qualificacions obtingudes en les 4 convocatòries. Si una unitat ja s’ha aprovat en la primera convocatòria, la resta de caselles romandran buides. En cas contrari, s’aniran omplint les caselles següents fins a superar el mòdul o esgotar les 4 convocatòries de que es disposa.

El full també inclou la mitjana final dels mòduls completats, i en el cas dels alumnes de 1r també mostra el percentatge d’unitats formatives superades (ponderades per nombre d’hores a grau mitjà, i per crèdits ECTS a grau superior) que ha de ser superior al 75% per poder promocionar a segon curs.

Després de cada avaluació es lliura als alumnes el corresponent full de notes. Per norma general es lliura en mà en una breu tutoria individual on es comenta amb cada alumne els resultats obtinguts, i s’envia per correu electrònic a l’adreça de centre de cada alumne.

En el cas dels menors d’edat, tots els informes s’enviaran també a l’adreça dels seus tutors legals que consti en les dades de matrícula.

Comunicació amb els alumnes i les famílies

El principal canal de comunicació entre el centre i els alumnes i/o les famílies és el correu electrònic. Qualsevol informació rellevant d’interès per a l’alumnat, ja sigui general o individual, es comunicarà per aquesta via.

La única adreça vàlida i oficial per a comunicar-se amb el centre i/o el professorat (tant per rebre com per enviar missatges) és el compte proveït per l’escola, és a dir, l’adreça amb domini @escolaart-manresa.cat. Per tant l’alumnat té l’obligació de consultar-lo amb freqüència, i per això es recomana redirigir-lo al compte personal o configurar-lo al telèfon mòbil per tal de rebre notificacions quan hi ha nous missatges. Un dels avantatge de l’entorn Google és que permet configurar fàcilment diversos comptes en un sol dispositiu, i si és necessari el professorat pot ajudar els alumnes a fer-ho.

En el cas dels alumnes menors d’edat, tots els comunicats importants de l’escola, així com la informació acadèmica, notes, etc. s’enviaran al correu de centre i també a l’adreça de pare, mare o tutor/a que consti en les dades de matrícula. Per a seguir rebent aquesta informació quan l’alumne assoleix la majoria d’edat, és indispensable presentar una autorització signada per aquest (podeu descarregar-la aquí).

A més del correu electrònic, alternativament, es pot trucar a la secretaria de l’escola (93 872 63 69) per dubtes i qüestions administratives, per parlar amb el/la tutor/a o amb un membre de l’equip directiu, o per concertar visita amb algun d’ells.

L’escola utilitza també les xarxes socials (Facebook, Twitter i Instagram, a tots ells com a @EAManresa) com a canal de difusió de les activitats de l’escola i per algunes informacions de caràcter general, però en cap cas són vies vàlides de comunicació amb l’alumnat. En aquests mitjans només es responen puntualment consultes d’informació general, però mai d’alumnes matriculats.

Comunicació amb els alumnes i les famílies (2)

El principal canal de comunicació entre el centre i els alumnes i/o les famílies és el correu electrònic. Qualsevol informació rellevant d’interès per a l’alumnat, ja sigui general o individual, es comunicarà per aquesta via.

La única adreça vàlida i oficial per a comunicar-se amb el centre i/o el professorat (tant per rebre com per enviar missatges) és el compte proveït per l’escola, és a dir, l’adreça amb domini @escolaart-manresa.cat. Per tant l’alumnat té l’obligació de consultar-lo amb freqüència, i per això es recomana redirigir-lo al compte personal o configurar-lo al telèfon mòbil per tal de rebre notificacions quan hi ha nous missatges. Un dels avantatge de l’entorn Google és que permet configurar fàcilment diversos comptes en un sol dispositiu, i si és necessari el professorat pot ajudar els alumnes a fer-ho.

En el cas dels alumnes menors d’edat, tots els comunicats importants de l’escola, així com la informació acadèmica, notes, etc. s’enviaran al correu de centre i també a l’adreça de pare, mare o tutor/a que consti en les dades de matrícula. Per a seguir rebent aquesta informació quan l’alumne assoleix la majoria d’edat, és indispensable presentar una autorització signada per aquest (podeu descarregar-la aquí).

A més del correu electrònic, alternativament, es pot trucar a la secretaria de l’escola (93 872 63 69) per dubtes i qüestions administratives, per parlar amb el/la tutor/a o amb un membre de l’equip directiu, o per concertar visita amb algun d’ells.

L’escola utilitza també les xarxes socials (Facebook, Twitter i Instagram, a tots ells com a @EAManresa) com a canal de difusió de les activitats de l’escola i per algunes informacions de caràcter general, però en cap cas són vies vàlides de comunicació amb l’alumnat. En aquests mitjans només es responen puntualment consultes d’informació general, però mai d’alumnes matriculats.

On som?

C. dels Infants, 2 - 08241 MANRESA
Telèfon: 93 872 63 69
Correu: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Horari de secretaria: de dilluns a divendres de 9 a 13h i dimarts de 16 a 20h

Som a les xarxes socials

Segueix-nos per estar al dia de tot el què fem!

Accés d'usuaris registrats