Programari

A l’Escola d’Art de Manresa hem posat sempre èmfasi en el respecte a la propietat intel·lectual i industrial i ho considerem un valor fonamental a transmetre. Fomentem en la mesura del possible l’ús de programari lliure i gratuït, però per la tipologia dels nostres ensenyaments és també imprescindible treballar amb els programes de tractament d’imatge d’ús més estès en l’àmbit professional de les arts gràfiques.

Concretament, el programari utilitzat al centre és el paquet Adobe Creative Cloud (especialment Adobe Photoshop, Adobe Illustrator i Adobe InDesign), que és un programari comercial subjecte a pagament. El centre disposa de llicències suficients per a tot l'alumnat, i aquestes llicències s'assignen per usuari, no per equip. Això vol dir que a cada alumne se li proporcionarà un nom d'usuari i una contrasenya, i amb aquesta clau d'accés podrà utilitzar el programari en qualsevol ordinador, tant del centre com propi. Registrant-vos amb aquest nom d'usuari al web www.adobe.es podreu instal·lar el programari en els vostres ordinadors personals, si és necessari.

En cas d’un nou confinament, es procurarà que tot l’alumnat que encara no el tingui pugui disposar del programari en els seus equips personals.